Glömt lösenord eller medlemsnummer?

Användarnamn Lösen

Vem blir vår nya vänsterback?

TheRedOne, 2010-07-24 11:19

Att Insua kommer att lämna är ju så gott som klart. Men för vilka pengar? Varför drar affären ut på tiden? Vem blir vår ersättare?

Potentiella nyförvärv finns det gott om. Mina personliga favoriter vore lätt Michel Bastos, Fabio Coentrao eller Marcell Jansen. Men om man ser till Hodgesons fotbollsfilosofi lutar det väl kanske mer åt Warnock eller Bridge?

Vad tycker ni? Vilka är rimliga för vår klubb att få in?

| In Roy We Trust |

member6430, 2010-07-24 11:26

på sportbladet står det :

Liverpools manager Roy Hodgson har ett viktigt uppdrag under den sista månaden av transferfönstret. Att värva en vänsterback.

– Vi måste hitta en ersättare till Emiliano (Insua) och Fabio (Aurelio). Det är jobbet vi måste göra, har Hodgson nyligen sagt.

Nu skriver brittiska Metro att svenskbekantingen har hittat sin man. Hamburgs Marcell Jansen ska enligt tidningen vara högaktuell för Liverpool.

24-åringen spelade VM för Tyskland och har under säsongen ofta även figurerat som mittfältare. Offensiva kvaliteter som ska uppskattas av Hodgson

A-bone, 2010-07-25 15:22

Tycker LFC borde satsa pengerna på Taiwo. En mycket bra ytterback med fint tillslag på bollen.
The beatles

TheRedOne, 2010-07-25 17:12

Verkar som att det blir Figueroa nu... Känns inte som att det kommer bli speciellt mycket bättre än vi haft. Verkar inte vara speciellt eftertraktad kille, av sina skäl........?

| In Roy We Trust |

kewzu, 2010-07-26 02:12

Taiwo är min absolut favorit men jag hoppas på Marcell då det känns mera realistiskt och bättre pris än Taiwo.

Jesper Forsberg, 2010-07-26 18:29

Royston Drenthe har på sin Facebooksida sagt att han är klar för Liverpool och att han hoppas att han gör bra ifrån sig under säsongen. Lån eller köp? Inhämtad som vänsterback eller vänster yttermittfältare?

TheRedOne, 2010-07-26 20:56

Rätta mig om jag har fel men Drenthe känns inte som en "Roy-värvning"... Att låna in en vänsterback tror jag inte är aktuellt eftersom vi faktiskt inte har någon i dagsläget. Frågan är nog mer vem vi köper in. Skulle tro att detta med Drenthe är ett påhitt faktiskt...

| In Roy We Trust |

dalmaz, 2010-07-27 17:21

Jag tror det är mest troligt att Jansen eller Figueroa kommer. 

El_nisse, 2010-07-27 18:38

Figoaroa kommar om han kommer till oss kanske bli en av topp fem bästa vänsterbackar i premier league.

Bently, 2010-07-28 10:34

Verkar 99% klart att det blir Figueroa och det är ok. Å andra sidan verkar det som om Insua har lönebråk med Fiorentina så det kanske inte blir nån deal ändå.
"Supporter since 1983"

Member10009, 2010-07-28 22:29

Ja en ny vänsterback måste RH ta in, men varför kan han inte ge Fabio Aurelio en chans? Måste ju ha två bra vänsterbackar iaf. Han kanske skriver på ett pay-as-you-play kontrakt nu när han har en ny tränare att tala med? Men egentligen borde det väl inte vara så dumt att få han att skriva på ett ettårskontrakt? Karln duger väl en säsong till? Om han inte skadar sig igen...

Lfc 9452, 2010-07-29 03:46

ut med aurelio å in med coentrão, var imponerande i sydafrika, i alla fall mot nordkorea

bevara Liverpool rött

Bently, 2010-07-29 10:10

Luke Young verkar det som nu! Mystiska saker......man orkar snart inte hänga med i alla turer
"Supporter since 1983"

Bently, 2010-07-29 10:16

Angående Young kan man väl bara säga; nja, kanske inte det roligaste alternativet....eller vad tycks?
"Supporter since 1983"

kewzu, 2010-07-29 10:35

jag skulle inte bli sur om luke young värvas som reserv dels för att han spelar vänster/höger men ordinaren vetifan.

Bently, 2010-07-29 11:42

kewzu> vi behöver ingen reserv - vi behöver en solklar topp vb
"Supporter since 1983"

kewzu, 2010-07-31 18:36

Vi måste fortf ha 2 spelare som klarar av den rollen för att avlasta vår nya startande vänsterback. Så då ser jag att 20-30 miljoner kronor för luke young hdae varit ett bra pris för det. Dock så ville luke young spela mera än vad det verkade som han skulle få göra och vill itne acceptera vår deal.

lfc_branch_tee.jpg

Fotbollsresor hos Eurotravelsports

Facebook

Twitter

O´Learys